AdventuresEverywhere
The beautiful Niagara Falls
2018. szeptember 16., vasárnap

Vasárnap igen hosszú és tartalmas napnak ígérkezett. Reggel 5:20-as ébresztőt állítottam, hogy elérjem a 6 óra után induló és a Downtown Terminálhoz tartó buszt, de pont előttem ment el. Mivel a következő járat már túl későn érkezett volna meg a Terminálhoz, ezért első alkalommal hívtam egy Ubert, amivel hamar a pályaudvarhoz értem. Mivel volt idő, ezért a büfében vettem egy lattét (nem ez volt életem legjobbja) meg egy szendvicset, amit a buszon fogyasztottam el.

A busz 7-kor indult és mivel ez nem helyi buszjárat volt hatszáz megállóval, ezért fél óra alatt oda is értünk a Quality Hotelhez, ahol a busztársaság megállója volt. Innen gyalogoltam el a parkba. Útközben láttam egy ötletes Lego falat, ahol megtaláltam a magyar zászlót. Korai időpont lévén alig lézengett pár ember és ez így tök jó volt. 9-ig mászkáltam a parkban, majd megvettem a pénztárban a Discovery Pass-t, amivel összességével olcsóbban lehett menni a különféle programokra, mintha egyesével veszem meg a jegyeket, ráadásul kaptam egy karszalagot, amivel ingyen mehettem egész nap a Scenic Trolley-val (kisvonat).

Nem késlekedtem sokat, a Pedestrian Bridges-en átgyalogoltam a Goat Island-re, majd egy kicsi szigetre, a Luna Island-re, ahonnan a másik oldalról lehet látni az American Falls-t. Miután nagyjából kigyönyörködtem magamat (nem lehet eléggé), visszamentem a Goat Island-re, hogy megkeressem a Cave of the Winds bejáratát.

Ennek a lényege hogy lépcsőkön lemehetünk a vízesés tövébe. Legeglőször egy terembe mentünk be, ahol lejátszottak egy rövid kis filmet a vízesés történetéről, majd mindenki kapott egy műanyag szandált, hogy ne a cipőnket vizezzük össze, majd közvetlen a vízesés bejáratánál a sárga műanyag esőkabátunkat is megkaptuk. Bármennyi időt el lehetett itt tölteni, én körülbelül fél órát gyönyörködtem a látványban.

Ezután a Terrapin Point-hoz gyalogoltam, és megmondom őszintén, ez volt a kedvenc helyem. Kis idő után kisvonatra szálltam, hogy a Three Sister Island-nél leszálljak és itt is körbe nézzek. A következő állomás (melyet szintén a kisvonattal közelítettem meg) a Discovery Center & Aquarium volt.

Először az utóbbit néztem meg. Egy épületről van szó halakkal, fókákkal és pingvinekkel. A Discovery Centert is megnéztem, itt ásatásokból előkerült maradványokat állítottak ki és volt egy terem is, ahol fél óránként filmet vetítettek le, de nem vártam meg, mert ekkor már fél három volt és féltem, hogy nem fogok mindennel végezni, hiszen még két program hátra volt és ötkor zártak az épületek.

Így hát visszamentem a kisvonattal a Visitor Centerhez és beváltottam a belépőmet az Observation Towerre és a Maid of the Mist-re. A torony a folyó fölé lett építve, így egész jó rálátást kaptunk mindhárom vízesésre. Ezután következett a nap egyik kedvenc része, a Maid of the Mist. Ez egy hajótúra a folyón, amivel egészen a Horseshoe Falls zuhatagáig hajóztunk, így kék esőköpenyben (a kanadai oldalról indított hajúk utasai pirosban) egy újabb szemszögből gyönyörködhettünk a látványban. Miután leszálltam a hajóról, egy újabb lépcsősoron másztam fel, aminek a tetején újra a vízesés közelébe kerülhettem.

Mivel még bőven ráértem (fél négy körül járt az idő), és mert baromi fáradt voltam, kerestem egy árnyékos helyet a fák alatt, hogy meguzsonnázzak és pihenjek kicsit. Végül háromnegyed ör körül nagy nehezen összeszedtem magam és elsétáltam a Visitor Centerben lévő utolsó programomra, az Adventure Theater-re, épp időben ahhoz, hogy az aznapi utolsó vetítésre bemenjek. Egy fél órás filmet vetítettek le a Niagara Falls legendáiról.

Mivel az épületek bezártak és még volt egy kis időm naplementéig, ezért elmentem az Old Falls St.-en a Starbucksba és rendeltem magamnak egy kávé nélküli sós-karamellás frappucinot, amit baromi jól megcsináltak.

Visszafelé tartva megittam az italomat, viszont pont lekéstem a naplementét, de így is sikerült pár szuper képet csinálnom. 9-ig elvoltam a fényképezéssel, de mivel meguntam a dolgot, ezért megint visszamentem az Old Falls St.-en, hogy valamivel elüssem az időt 22:30-ig. Végül bementem a közelben lévő 7-Elevenbe a szokásos bevásárlásra. Végül 10 után értem a Quality Hotelhez.

New York felé menet volt egy átszállásom Buffaloban és lényegesen többet tudtam aludni, mint az előző buszos utazásnál.

14,15 km-t tettem meg 23.879 lépéssel.